پولیپ بینی

پولیپ بینی ، توده ای غیرسرطانی به رنگ خاکستری یا بی رنگ بوده ، که از غشای مخاطی بینی و سینوس ها در مجرای بینی ، به طور غیرعادی رشد می کند ؛ بروز پولیپ ، در هر دو حفره بینی یا در یکی از آن ها نیز امکان پذیر است و منجر به مشکلات تنفسی می شود ؛ از دلایل بروز پولیپ در افراد ، باید به عوامل گوناگونی همانند آلرژی ، عفونت و از این قبیل موارد اشاره کرد.

در صورتی که اندازه پولیپ ، بزرگ باشد ؛ از حفره های بینی قابل مشاهده بوده و در برخی از موارد نیز می تواند از پشت بینی وارد حلق شود ؛ در این صورت اگر بیمار دهانش را باز کند ، پولیپ قابل مشاهده خواهد بود.

از دیگر مشکلاتی که در اثر پولیپ بینی ، رخ می دهد باید به بروز مشکل در حین خوردن و آشامیدن و صحبت کردن اشاره کنیم.

بروز پولیپ بینی ، در تمامی افراد و در هر سنی امکان پذیر می باشد ؛ اما در بین میانسالان بسیار شایع تر است.

پولیپ بینی

علائم پولیپ بینی در بزرگسالان

از علائم بروز پولیپ در افراد ، باید به مواردی که در ذیل ذکر شده اند ، اشاره کنیم :

1. آبریزش بینی
  2. احساس درد در نواحی سر و صورت و حتی دندان های بالایی فرد
  3. خروپف
  4. گرفتگی مداوم بینی
  5. مشکلات تنفسی
  6. از دست دادن حس چشایی
  7. و غیره

درمان پوليپ بيني

در مرحله اول متخصص گوش و حلق و بینی ، تلاش می کند تا با درمان دارویی ، پوليپ بيني را کوچک کرده و آن را برطرف نماید ؛ در صورتی که با انجام این روش ، درمان حاصل نگردد ؛ انجام جراحی پوليپ بيني ، پیشنهاد می شود.

جراحی پوليپ بيني ، سخت و دردناک نمی باشد و از آن به عنوان جراحی سرپایی یاد می شود ؛ بنابراین در این باره نگران نباشید.

لازم به تذکر است احتمال عود مجدد پوليپ بيني در افراد ، پس از درمان وجود دارد.

هزینه عمل پولیپ بینی

هزینه عمل پولیپ بینی در افراد ، پس از انجام معاینات مورد نیاز مشخص می گردد ؛ بنابراین به منظور کسب اطلاعات بیشتر در این باره باید به متخصص گوش و حلق و بینی ، مراجعه نمایید.