جراحی بینی در مشهد

انجام جراحی بینی در مشهد

جراحی بینی در مشهد ، به کمک آن دسته از افرادی می آید که علاوه بر ایراد در فرم ظاهری بینی خود دارای مشکلات داخلی بینی نیز هستند ؛ بدین ترتیب ، آن ها می توانند با یافتن بهترین جراح بینی مشهد ، به رفع مشکلات خود پرداخته و همچنین ، موجب افزایش زیبایی ، جذابیت و تناسب چهره خود شوند.

جراحی بینی در مشهد

همانطور که می دانید ؛ جراحی بینی دو جنبه درمانی و زیبایی دارد که انجام آن به طور همزمان و جداگانه ، امکان پذیر خواهد بود و شما می توانید جراحی مد نظر خود را انجام دهید.

به هر حال به شما عزیزان توصیه می شود ، در انتخاب جراح بینی بسیار دقت نمایید ؛ چرا که ، دریافت نتایج دلخواه از عمل بینی ، تنها در صورت انتخاب بهترین جراح بینی ، امکان پذیر خواهد بود ؛ بنابراین ، در این مورد بسیار دقت نمایید.

اهداف جراحی بینی

بینی در مرکز صورت قرار گرفته است ؛ به همین دلیل تغییرات در آن می تواند ، تغییرات بسیاری را در چهره ایجاد کند. بنابراین انتخاب یک جراح بینی کارآزموده و با تجربه می تواند ، موجب شود که علاوه بر برطرف شدن ایرادات عملکردی بینی در حین جراحی ، فرد از بینی زیباتری بعد از جراحی برخوردار باشد. بینی زیبا و متناسب با سایر اجزای صورت ، بر زیبایی و جذابیت فرد می افزاید و سبب می شود ، اعتماد به نفس در او تقویت شود.

معمولا جراحی بینی با اهداف زیر انجام می شود:

جراحی درمانی بینی

بعضی از ناهنجاری ها و اختلالات بینی ، می توانند مکانیزم عملکرد تنفسی طبیعی بینی را با اختلال مواجه کنند. برای درمان بعضی از بیماری های بینی ، پزشک از روش جراحی بینی برای درمان استفاده می کند. در این موارد جراحی بینی با هدف درمانی انجام می شود.

از جمله جراحی های درمانی بینی ، عمل سپتوپلاستی می باشد که برای درمان انحراف بینی مورد استفاده قرار می گیرد. البته جراحی درمانی بینی در موارد درمانی دیگر ، مانند برطرف کردن پولیپ های بینی ، مشکل سینوزیت ، آلرژی و … نیز به کار گرفته می شود.

جراحی زیبایی بینی

جراحی زیبایی بینی یا رینوپلاستی ، با هدف اصلاح مشکلات ظاهری بینی و فرم بخشیدن به آن ، انجام می شود. معمولا در موارد زیر افراد اقدام به جراحی زیبایی بینی می کنند :

  1. بزرگ بودن یا کوچک بودن بیش از اندازه بینی
  2. عدم تقارن بین پره ها و سوراخ های بینی
  3. وجود قوز بر روی بینی
  4. افتادگی نوک بینی
  5. زیاد بودن ارتفاع بینی
  6. تغییر در فرم و ظاهر بینی

و …

در بعضی از موارد ممکن است بیمار ، در کنار رفع مشکلات عملکردی و تنفسی بینی ، تمایل داشته باشد که ظاهر بینی خود را نیز تغییر دهد. در این موارد جراحی درمانی و زیبایی بینی ، به صورت همزمان انجام می شوند.

سپتورینوپلاستی یکی از تکنیک های جراحی بینی است ، که در آن جراح بینی ، علاوه بر درمان انحراف بینی ، به منظور زیباتر کردن بینی ، تغییراتی در ساختار و ظاهر بینی ایجاد می کند.

جراحی بینی در مشهد

کاندیدای مناسب جراحی بینی

  • افرادی که در اثر وراثت ، تصادف ، اصابت ضربه به بینی و غیره دارای قوز بینی بوده یا بینی آن ها کج می باشد.
  • کسانی که دارای بینی بزرگ ، می باشند.
  • افراد دارای انحراف بینی
  • کسانی که افتادگی نوک بینی دارند.
  • و در نهایت ، کسانی که از فرم ظاهری بینی خود ناراضی بوده یا دچار مشکلاتی ؛ از جمله انحراف و غیره می باشند و از جراحی بینی ، انتظارات معقولانه ای دارند.

چگونگی انجام جراحی بینی

پس از انجام معاینات و بررسی های مورد نیاز ، تکنیک مورد استفاده در جراحی بینی انتخاب می شود ؛ لازم به ذکر است که به منظور انجام عمل بینی ، دو تکنیک وجود دارد که یکی از آن ها ، با توجه به شرایط بیماران توسط پزشک انتخاب می گردد.

جراح بینی ، پس از ایجاد برش و دستیابی به اعضای داخلی بینی به اعمال اصلاحات مورد نیاز پرداخته و در نهایت ، با بخیه و قرار دادن گچ یا اسپلینت به تثبیت فرم جدید بینی کمک می کند.

دکتر نازنین ابدالی

جراح و متخصص گوش و حلق و بینی

نظرات

0 0 رای ها
امتیاز برای مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها