تزریق چربی به صورت

تزریق چربی به صورت ، که به آن پیوند چربی نیز گفته می شود ، یک عمل جراحی است که در آن چربی از ناحیه دیگری از بدن گرفته شده و به نواحی دیگر تزریق می شود. این متد زیبایی با تزریق چربی طبیعی ، حجم از دست رفته صورت را به قسمت هایی از صورت که پیر و افتاده شده است ، بر می گرداند و همزمان به جوانسازی پوست نیز کمک می کند. ادامه این مطلب از دکتر نازنین ابدالی ، بهترین جراح پلاستیک صورت و بینی در مشهد ، به بررسی این موضوع خواهیم پرداخت.

 

هدف از تزریق چربی به صورت

با افزایش سن ، بدن ما کلاژن کمتری تولید می کند. با کاهش سطح کلاژن ، پوست خاصیت ارتجاعی خود را از دست می دهد و باعث چین و چروک و افتادگی صورت می شود. از این رو ، تزریق چربی به صورت با دو هدف جوانسازی پوست و حجم دهی و فرم دهی برخی از نواحی صورت انجام می پذیرد. انتقال چربی به صورت به عنوان یک راه کار عالی برای برطرف سازی عیوب و بهبود کانتورینگ صورت و بازگرداندن حجم از دست رفته گونه ها ، شقیقه ها و پیشانی ، در نظر گرفته می شود..

کدام نواحی صورت با تزریق چربی به صورت قابل جوانسازی می باشند ؟

تزریق سلول های چربی ، در برطرف سازی نشانه های پیری در نواحی مختلف صورت ، کاربرد پذیر است. از جمله محل های مورد نظر برای تزریق عبارتند از جمله:

  • خطوط پیشانی و خطوط
  • گودی اطراف چشم
  • لب ها و گونه ها
  • اسکار یا فرورفتگی بر روی پوست

تزریق چربی صورت را می توان در کنار سایر پروسه های زیبا سازی همچون جراحی لیفت صورت و جراحی پلک نیز انجام داد .

مراحل تزریق چربی به صورت

  • مرحله اول : طی روش لیپوساکشن ، چربی از ناحیه مورد نظر( ران ، پهلو و باسن ) ، برداشته می شود.
  • مرحله دوم : پس از ساکشن ، سلول های چربی تصفیه شده و ناخالصی های آن جدا می گردند
  • مرحله سوم : بعد از مرحله تصفیه و پاکسازی، سلول های چربی به زور مساوی درون سرنگ های مخصوص قرار گرفته و به میزان کافی در محل های مورد نظر تزریق می شوند.

نتیجه حاصل از تزریق چربی به پوست ، در قیاس با دیگر روندها ، ماندگار تر و طبیعی تر می باشد.

ریکاوری و نکات مراقبتی بعد از تزریق چربی به صورت

  1. بلافاصله بعد از تزریق چربی به صورت ، انتظار می رود برای مدتی در محل تزریق کبودی و ورم مشاهده شود. به طور معمول اثرات مذکور ، طی یک هفته بعد از پروسه ، به تدریج بهبود می یابند.
  2. بهتر است به مدت یک هفته از محل کار خود مرخصی گرفته و در خانه استراحت نمایید. این امر به تسریع روند بهبودی کمک بسیاری می کند.
  3. به محض برطرف شدن ورم ، شما می توانید انجام امور روزانه خود را از سر بگیرید. اما برای پرداختن به فعالیت های سنگین تر تا پایان دوره ریکاوری منتظر بمانید و پس از آن رفته رفته بر فعالیت های خود بیفزایید.

عوارض تزریق چربی به صورت

تزریق چربی به صورت ، همانند سایر پروسه ها ، با عوارض احتمالی همراه است. وقوع هر یک از عارضه هایی که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم حتمی نیست اما لازم است که نسبت به آن ها آگاه باشید.

  • عفونت
  • تجمع مایع و خون زیر پوست در محل برداشت
  • واکنش آلرژیک به داروی بیهوشی یا بی حسی
  •  آسیب به بافت های زیرین هنگام ساکشن چربی
  •  از بین بردن بافت اصلی و عصب پوست
  • آمبولی یا لخته شدن خون
  • عدم تقارن در محلی که تزریق انجام شده است

در صورت مراجعه به بهترین دکتر زیبایی مشهد ، ایشان با بکارگیری تکنیک صحیح و انجام پروسه با دقت بالا ، همچنین ارائه دستورالعملی در ارتباط با مراقبت های بعد از تزریق چربی ، از وقوع عوارض گفته شده جلوگیری می کند.

تزریق چربی به گونه

با کمک تزریق چربی به گونه ها در مشهد ، می توانید به زیبایی بیشتر چهره و صورت کمک کنید. برای این منظور با استفاده از لیپوساکشن ، چربی مورد نظر از بدن فرد متقاضی استخراج شده و بعد از تصفیه ، برای تزریق کردن در ناحیه گونه ها مورد استفاده قرار می گیرد.

تزریق چربی به خط اخم

نیازی نیست تا تزریق چربی به کل صورت انجام شود. در صورتی که تمایل داشته باشید می توانید از این پروسه زیبایی برای جوانسازی و حجم دهی نواحی مورد نظر خود کمک بگیرید. یکی از کاربرد های مهم این فرآیند زیبایی از بین بردن آثار چین و چروک و خطوط صورت و پیشانی می باشد. برای از بین بردن خط اخم می توانید در کنار تزریق کردن چربی ، از تزریق بوتاکس نیز استفاده نمایید.

زاویه سازی فک با تزریق چربی

یکی از کاربردهای تزریق چربی به صورت در مشهد ، زاویه سازی فک و صورت می باشد. ایجاد زاویه ای مناسب در گونه ها و فک موجب می شود تا جذابیت های چهره بیشتر نمایان شود. این روش در حال حاضر بسیار در بین خانم ها و آقایان محبوب می باشد. در پروسه تزریق چربی می توان برای زاویه سازی ، کانتور اطراف صورت را کشیده تر کرد تا فک حالت v مانند پیدا کند. برای انجام این عمل از چربی های بافت ران و یا چربی های شکمی استفاده می شود. دوره ریکاوری این فرآیند زیبایی کوتاه بوده و بعد از گذشت 6 ماه شاهد نتایج فوق العاده زیبا و طبیعی این درمان خواهید بود.

مزایای تزریق چربی به صورت

  • از آنجایی که چربی مورد نظر از بدن خود فرد متقاضی گرفته می شود ، احتمال واکنش آلرژیک وجود ندارد.
  • چربی مورد نیاز را می توان از هر نقطه ای از بدن تهیه نمود اما بهتر است از چربی نقاطی که مقاومت بیشتری دارند ، استفاده شود.
  • عوارض این درمان بسیار کم می باشد و به دلیل هزینه مناسبی که دارد می توان در صورت لزوم مجدد آن را تکرار نمود.
  • نسبت به فیلر ها مقامت و دوام بیشتری دارند.
  • بعد از تزریق چربی به صورت ، امکان جابجایی و حرکت در زیر پوست وجود ندارد ؛ چراکه بعد از مدتی چربی های تزریق شده جزئی از بافت بدن می شود.

 

تزریق چربی به صورت - دکتر ابدالی

دکتر نازنین ابدالی

جراح و متخصص گوش و حلق و بینی

نظرات

0 0 رای ها
امتیاز برای مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها